Dinnershow of Dreams




Bedrijf/Opdrachtgever:
Eventure/O7

Opdracht en mijn rol en verantwoordelijkheden daarbinnen:
Ik werkte bij de Dinnershow of Dreams van Wentink Events. Ik werkte hier als kelner en werkte ook mee met het klaarzetten van de tafels. Ik moest een actieve houding hebben en behulpzaam zijn.

Verloop opdracht:

Ik zette mij voor de volle 100% in en alles verliep op tijd. Ik kon ook veel informatie verzamelen.

Behaalde competenties:
Marktgerichtheid


Marktgerichtheid

Situatie:
Ik mocht werken bij Dinnershow of Dreams van Wentink Events in Studio 21.

Taken:
Er wordt van mij verwacht dat ik in staat ben om mezelf op de hoogte te houden van ontwikkelingen binnen het eigen vakgebied door met vakgenoten te spreken. Ook moet ik in staat zijn om bedrijven te bezoeken op het eigen vakgebied en informatie te verzamelen.

Acties:
Allereerst werd ik gevraagd om te werken bij de Dinnershow. Omdat ik hier een mooie kans zag om meer informatie te krijgen heb ik er alles aan gedaan om die dag te kunnen werken. Van te voren had ik al informatie op het internet gezocht over de Dinnershow of Dreams.
Eenmaal aangekomen heb ik aan één van mijn collega’s om een rondleiding gevraagd. Vervolgens kreeg ik een briefing waarin ik zoveel mogelijk relevante informatie probeerde te verzamelen. Ik stelde vragen zoals waarom ze ervoor gekozen hadden om het eten in Veghel al klaar te maken en niet in Hilversum zelf, of het menu altijd hetzelfde was en hoe ze rekening hielden met mensen op dieet.
Ik lette verder goed op en kreeg goed mee hoe alles in zijn werk ging. Er zaten 700 mensen in de zaal en het is leek mij lastig om dit goed te kunnen coördineren zodat iedere tafel tegelijk zijn eten kreeg. Dit werd gedaan door de partymanager werd mij verteld. Zij stuurt iedere serveerster naar de goede tafel en houdt in de gaten wie nog te eten moet krijgen.

Resultaat:
Door vragen te stellen kreeg ik veel informatie. Ze vertelde dat het in Veghel werd klaargemaakt omdat er in Hilversum niet genoeg ruimte was. In Hilversum werd het alleen maar opgemaakt. Het menu was altijd hetzelfde maar men kreeg wel de keuze uit twee verschillende menu’s en de mensen die op dieet waren konden dit aangeven en kregen een muntje die ze bij hun bestek konden leggen om aan te geven dat zij speciale wensen hebben. Er waren twee dames die deze mensen voor hun rekening namen. Door hier te hebben gewerkt kreeg ik een goed beeld van de organisatie hierachter.

Terugkoppeling:
Het was natuurlijk lastig om zoveel mogelijk informatie te krijgen tijdens werktijd. Iedereen is druk in de weer en de hele avond is hectisch. Ik heb dan ook zoveel mogelijk gevraagd op de rustige momenten of aan collega’s die al vaker hadden gewerkt en dit zou ik in het vervolg weer doen zodat men wel even de tijd kan nemen voor je vraag.