Flashmob -jaar 1-

Bedrijf/opdrachtgever
Trente Plus

Opdracht en mijn rol en verantwoordelijkheden daarbinnen:
Op maandag 1 maart 2010 zou er een flashmob plaatsvinden op het CS van Nijmegen. Mijn dansgroep werd gevraagd om hieraan mee te doen. Helaas, was niemand echt enthousiast, behalve ik. Ik zag het dus als mijn taak om mijn dansgroep over te halen om wél mee te doen.

Verloop opdracht:
Uiteindelijk heeft de dans plaatsgevonden en kwam er ook pers op af. Mensen op het station waren verrast en dat was natuurlijk de bedoeling. Iedereen zette zijn beste beentje voor en deed enthousiast mee.

De volgende competenties heb ik ontwikkeld:
1. Overtuigingskracht

Competentie Overtuigingskracht

Situatie:
Niemand was enthousiast om mee te doen aan een flashmob waar onze dansschool voor gevraagd was. Ik wilde hier wél graag aan mee doen.

Taken:
Om te overtuigen zou ik enthousiast over de flashmob moeten vertellen en de positieve kanten hiervan te noemen. Ook moest ik luisteren naar de tegenargumenten en hierop inspelen.

Actie:
Ik heb filmpjes van flashmob gestuurd om ze een beeld te geven van wat een flashmob nou eigenlijk inhoud, zo wilde ik ze enthousiast maken, omdat die filmpjes ook echt heel erg leuk zijn en zo veel energie uitstralen. Ik luisterde naar de tegenargumenten (sommigen vonden het erg vroeg), ik speelde hierop in door voor te stellen om daarna meteen door naar school te gaan en zo scheelde het helemaal niet veel tijd. Ik heb uitgelegd dat dit wel iets unieks is en het dus bijzonder is om hieraan mee te doen en dat het tevens goed is voor de teamspirit!

Resultaat:
Uiteindelijk deden er 16 danseressen mee van onze dansschool en vonden ze het allemaal erg leuk.

Terugkoppeling:
In het vervolg zou ik meer danseressen proberen over te halen, ik richtte me er nu vooral op een aantal waardoor er meer mee gingen doen. (d.m.v ‘mond op mond reclame’). In het vervolg zou ik ze er allemaal op aanspreken en naar hun allemaal de filmpjes sturen.