Fashion Event Nederland -jaar 1-


Bedrijf/ Organisatie

Fashion Events

Opdrachtgever
Tom de Koning

Datum/periode
1 april 2010

Opdracht en mijn rol en verantwoordelijkheden daarbinnen:
De taken die ik deze dag heb gekregen zijn, flyeren en champagne uitschenken. Ik ben hier een dag aanwezig geweest en mocht achter de schermen komen en dus meekijken hoe het er daar aan toe ging. Ook zag ik de repetitie en kon ik zo veel leren. Op dit Fashion Event konden kledingwinkels hun kleding showen. Deze winkels konden partners en anderen uitnodigen, maar ook werden er kaartjes verkocht aan klanten en gebeurde dit nog aan de deur.

Verloop opdracht:
Ik had verwacht dat ik tijdens deze dag iets meer zou mogen doen en meer achter de schermen zou mogen helpen. Wél heb ik dingen geleerd. Zo sprak ik met een vrouw die mij veel uitleg gaf over de opzet van deze show, en hoe dit financieel werd aangepakt. Ook vertelde ze dat het belangrijk om altijd een ‘plan B’ te hebben, voor het geval bijvoorbeeld winkels niet meer meedoen aan de modeshow. Ik vond het heel erg leuk, vooral omdat het geen gewone show was, maar een show met leuke aspecten erin zoals bijvoorbeeld dans.

De volgende competenties heb ik ontwikkeld:

1. Omgevingsbewustzijn

Competentie Omgevingsbewustzijn

Situatie:
Ik was op internet aan het kijken naar evenementen die mij interesseerde en waar ik mij voor in kon zetten.

Taken:
ik moet geïnformeerd en geïnteresseerd zijn over de activiteiten in de vrijetijdsbranche. Er wordt van mij verwacht dat ik daarom kranten lees en op nieuwssites kijk.

Acties:
ik heb op internet gezocht en ik kijk in kranten (waaronder ook plaatselijke krantjes) om te kijken of er iets te doen is waar ik in geïnteresseerd ben. Omdat ik erg in mode geïnteresseerd ben, kijk ik vooral daarnaar, abonneer ik me op mode nieuwsbrieven en google ik op mode-evenementen. De relevante informatie die ik vind bekijk ik en dat gebruik ik voor mijn school, zoals bijvoorbeeld het Leisure For Life programma. Ik zoek dan contact met het bedrijf om te vragen of ik mee kan doen aan bijvoorbeeld het Fashion Event in Roosendaal.

Resultaat:
Doordat ik mezelf erg interesseer in het nieuws en wat er gebeurt, zie ik vaak interessante informatie voorbij komen. Door hier op te reageren kan ik vaak bij evenementen terecht om zo ervaring op te doen.

Terugkoppeling:
Ik vind dat ik geïnteresseerd ben ik de actualiteiten, dit zal denk ik ook zo blijven. Ik blijf kijken naar evenementen, modeshows en dergelijke om te kijken of ik daarbij kan helpen. Zo kan ik iets kiezen wat ik leuk vind, waar ik geïnteresseerd in ben en dan kan je je het beste inzetten!