ID-Dance

Bedrijf/opdrachtgever
ID-Dance

Opdracht en mijn rol en verantwoordelijkheden daarbinnen:
ID-Dance geeft in december een musicalvoorstelling. Om dit te bekostigen worden er kaartjes verkocht maar een extra bijdrage zou ook fijn zijn. Hiervoor moest een brief geschreven worden om mensen te vragen om bij de ‘club van 25’ te horen. Hier betaalt men 25 euro voor maar hier komen ook voordelen bij om de hoek kijken. Ik moet ze hiervan op de hoogte brengen door een brief te schrijven.

Verloop opdracht:
Ik heb de brief geschreven en dit zag er goed uit. ID-Dance was tevreden met het resultaat. Ik heb ook op de spelling en lay-out gelet omdat ik dit erg belangrijk vond.

De volgende competenties heb ik ontwikkeld:
Schriftelijke communicatie

Schriftelijke communicatie

Situatie:
Ik mocht een brief schrijven om mensen te werven voor ‘de club van 25’.

Taken:
Er werd van mij verwacht dat ik foutloos een tekst kan produceren. Ook moet ik wervend kunnen schrijven. Via de brief moet ik men duidelijk maken wat het de ‘club van 25’ is en waarom zij hieraan mee moeten doen.

Acties:
Ik heb eerst zelf opgeschreven wat er volgens mij in de brief moest komen te staan. Vervolgens heb ik hier samen naar gekeken met ID-Dance om te vragen of ze nog toevoegingen hadden. Ik had tevens gevraagd of zij een brief van vorig jaar had omdat ik in de stijl van ID-Dance wilde schrijven.
Ik heb aan de hand van deze informatie de brief geschreven. Ik heb eerst een korte uitleg gegeven over de musical waar ID-Dance mee bezig was en vervolgens uitgelegd wat de voordelen zijn van de ‘club van 25’. Ik heb deze brief gecontroleerd op spellingsfouten en vervolgens gegeven aan ID-Dance.

Resultaat:
Door een voorbeeldbrief te vragen werd voor mij duidelijker wat de stijl van ID-Dance was. Dit was met meerdere stijlen zoals cursief, onderstreept, dikgedrukt etc. Ik heb dit ook aangehouden zodat het allemaal duidelijk was.
Door de belangrijkste punten te bespreken wist ik wat erin moest en kon ik mij daarop gaan richten.

Terugkoppeling:
In het vervolg zou ik ook in de stijl van het bedrijf blijven en daarom om een voorbeeld vragen. Het zou raar zijn als er ineens van informeel naar formeel geschreven werd.